tisdag 28 oktober 2008

För sent för comeback Marit!

Det finns människor som gör comeback sent i livet. Helt ok tycker jag. Alla ska ha en chans och ingenting säger att vi är förbrukade bara för att vi blir äldre. Men ibland undrar man ju vad som driver människor att återinträda i politiken, som Marit Paulsen till exempel?
Tillfrågad om motivet säger hon: "Det handlar om ifall jag tror att jag kan göra något vettigt". En besvärlig kärring, kallar hon sig själv och kryddar gärna sina uttalanden med något klämkäckt eller halvfräckt. Och sånt brukar gå hem i stugorna...
Men konstigt, jag kan inte påminna mig alls att Marit Paulsen varit besvärlig på det sättet som vi politiker ska vara besvärliga, utmana makten och ställa upp för männsikor som behandlas illa. Men det var ju det där med grisarna förstås...
Ska folkpartiet nödvändigtvis ha någon i Bryssel får det vara Maria Leissner!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida