tisdag 14 april 2009

Det går framåt i huset

Efter att jag under en längre tid gått omkring och retat mig på att landstingshuset fungerar dåligt för personer med funktionsnedsättningar, uppvaktade jag landstingsstyrelsen med krav på olika förbättringar.
Glädjande nog fick jag genast omvärldens gillande, bland annat från handikapprörelsen. Också Stockholms Fria Tidning blev intresserad och gjorde ett helt uppslag om hur svårt det är att ta sig fram i huset. Sen började det hända saker. I hissen finns nu en röst som meddelar våningsplan och bättre utrymningsskyltar har satts upp. Och personalen i huset ska få lära sig hur hörselslingor fungerar.
I dag fick jag landstingsstyrelsens formella svar på min skrivelse. En översyn av behovet av handikappanpassning av huset ska göras. Och - precis som jag krävt - ska det ske i samråd med de olika handikappförbunden. Det är ju mycket som behöver åtgärdas.
Ibland går det som på räls att bedriva politik även om man är i opposition. Sådana dagar kan man vara ganska nöjd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida